دیابت نوزاد - An Overview

Wiki Article

خبر خوب این است که تحلیل اولین فرم غربالگری که پر کنید برای شما کاملا رایگان است.

اگر آزمایش خون مشکلی نداشت، می‌توانید هر سه سال یکبار تست غربالگری بدهید، اما افرادی که پیش دیابت یا علائم دیابت دارند باید سالانه آزمایش خون بدهند. برای بررسی میزان قند خون و تشخیص دیابت تیپ ۲ باید آزمایش‌های زیر انجام شوند:

دیابت نوع دو بیشتر در بزرگسالان رواج دارد و کودکان بیشتر به دیابت نوع ۱ مبتلا می‌شوند. هرچند که تغییر عادات زندگی در دهه اخیر باعث پایین آمدن سن ابتلا به این بیماری شده است و شاهد دیابت در کودکان هم هستیم.

کمای دیابتی. زمانیکه یک شخص با بیماری دیابت نوع ۲ شدیدا مریض شده و یا آب بدنش خیلی کم می‌شود و قادر به نوشیدن آب کافی برای جبران بی‌آبی نیست، ممکن است دچار این بیماری خطرناک شود.

قند ناشتا از متداول‌ترین آزمایش‌های تشخیص دیابت تیپ دو است که ابتلای فرد به بیماری را با ضریب اطمینان بالایی تشخیص می‌دهد. همان‌طور که از اسمش پیداست برای این آزمایش باید حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت قبل چیزی نخورده باشید تا وضعیت قند خون در حالت ناشتا سنجیده شود.

میانگین قند سه ماهه و قند ناشتا را چک کنید. برای بررسی سایر علل تکرر ادرار نیز عفونت ادراری نیز از طریق آزمایش ادرار چک شود.

در بعضی از کودکان نشانه های قند خون از زمان شیرخوارگی get more info و نوزادی بروز می کند، در این افراد، بدن نمی تواند تجزیه گلوکز موجود در شیر مادر را انجام دهد و چون انسولین تولید نمی شود، نوزاد قند خون بالایی دارد، به همین دلیل لازم است به طور مرتب سطح قند خون این نوزادان کنترل شود و از روش های پزشکی برای کاهش قند خون استفاده شود.

افزایش تحرک و ورزش. در روز ۳۰ دقیقه ورزش نمایید. روزانه یک پیاده‌روی سریع انجام دهید، دوچرخه سواری و یا شنا کنید و یا سایر ورزش‌ها را انتخاب نمایید.

علائم دیابت نوع ۱ در کودکان، در طی چند هفته بروز می‌کند. علائم دیابت نوع ۲ خیلی آهسته‌تر بروز می‌کند. ممکن است چند ماه طول بکشد تا تشخیص قطعی حاصل شود.

دیابت نوع ۲ در بچه‌ها همیشه با چاقی همراه است که ممکن است با ریسک‌‌های بیشتری همراه باشد.

عادل مرادی گفت: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ برای جبران وزن از دست رفته بابت قند چه کارهای موثری از قبیل نوع خوراک و یا… میشه انجام داد؟

گیاهان دارویی و درمان گیاهی جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارند. درست است که نخستین درمان برای دیابت نوع دو مصرف داروهای کاهش قند خون است، اما گاهی به ‌کمک درمان گیاهی و طب سنتی در کنار رژیم غذایی می‌توان گام مهمی در راستای کنترل این دیابت شیرین برداشت.

انجام فعالیت‌های ورزشی به ‌صورت منظم جهت حفظ تناسب اندام و وزن مناسب

جراحی لاغری در افرادی که چاقی مفرط دارند. سنجش میزان قند خون با گلوکزسنج

Report this wiki page